onsdag 18 maj 2011

Ja nu är det dags för magnetröntgen av mitt huvud

Jag har inte många fobier, men ett av dem är att åka in i ett rör och fota skallen. Inte kul! Vad göra, jo ringa till avdelningen och berätta att det inte går utan "intravenös hjälp". Nej, man skulle bara få tabletter blev svaret. Efter div meningar fram och tillbaka lovade sköterskan dock att hon skulle fråga doktorn. Ringde åter efter 15 min - klart! Så vid tio-tiden idag ligger jag lite lagom dåsig i ett rör på US.

Måste förresten rätta mig lite. Scintigrafi är inte alls någon röntgen utan det är en apparat som mäter tensiteten i den radioaktiva strålningen som de hällde i mig. Har ännu inte fått några resultat från den undersökningen. Allt kommer nog samtidigt nästa vecka för då börjar strålningen av min lunga - 15 ggr

2 kommentarer:

  1. Härlig att prata med dig idag! Hur konstigt det än är så sprider du tillförsikt och styrka till oss andra bara genom din röst. COURAGE!

    SvaraRadera
  2. Barbro Nordqvist18 maj 2011 kl. 23:18

    Ja en massa saker på g just nu för dej. Snurrade runt på tradera och hittade en annons med Goji-bär som jag har budat på och tänkte se om jag kan odla sådana buskar o få egna bär.. snurrade sen runt o gogglade på just Goji-bäret och hittade bla följade: "Minska giftig effekt av kemoterapi och strålning
    I en studie, visade goji-bäret förhöja effekten av strålning för att ta bort lungcancer och att låta en lägre dos användas. Annan forskning indikerar att goji-bäret kan skydda mot några av de skadliga biverkningarna av kemoterapi och utstrålning."
    Kanske det skulle vara bra för dej o käka sådana bär!!! du kan ju alltid höra med vad din läkare säger. De ska ju vara himla nyttiga, så jag tror att de kan vara nyttiga för alla. Hoppas du var tillräckligt "dåsig/lullig" så det gick bra i röret. Tänker extra mycket på dej nu när du ska ha dina strålbehandlingar igen, är med dej i tankarna där. Kramizar paddan

    SvaraRadera