torsdag 26 maj 2011

Ja nu har domen kommit

I dag skall jag börja min 15 dagars strålning av lungan. Var igår på strålningsavdelningen för att de skulle kunna ställa in min kropp på rätt sätt för apparaterna. Träffade då också min läkare som gav mig det dåliga beskedet att det inte skulle gå att fixa till huvudet via strålning. Jag hade numera 4 metastaser i huvudet! Kändes ganska tråkigt kan jag säga - men det är smällar man får ta!

Kommer hem och vid halvsextiden ringer telefonen. Det är min läkare som berättar att han fått provsvaren från magnetröntgen och det visade sig att det var "gamla" metastaser, som faktiskt hade krympt - alla utóm den som låg och "skavde" på balansen. Nu känns det mycket bättre. Vi får se fortsättningen efter lungbehandlingen. För de gör inget före.

2 kommentarer:

  1. Fan va gött.

    Jag håller tummen.

    Slår en pling ikväll.

    Kursarn

    SvaraRadera
  2. Barbro Nordqvist13 juni 2011 kl. 10:48

    Vilket glädjande telefonsamtal... du hade säkert velat krama om läkaren via telefonsladden.. Håller tummar o tår som alltid. Kramizar Paddan

    SvaraRadera