måndag 8 augusti 2011

Lördag

Besök av långväga gäst - min syster och systerdotter. De skulle bl a plocka svamp. Ja tänkte jag, om jag tar med mig stavarna till skogs så kan jag ju visa. Jo allt gick bra nedför slänten. Men sedan drösade jag naturligtvis omkull. Ramlade raklång på mitt ena bröst och tänkte det var ju inte så farligt. Tur att bröstet var där. Men tji - det sitter faktiskt revben under ett sådant också! Så söndagén började inte bra. Ont, ont.
Det blev lite lättare när jag lyfte upp bröstet. Men då tänkte jag:

Hur ska folk reagera om jag t ex följer med och handlar och hela tiden håller en hand under bröstet. Tror de kanske att jag gjort ett inplantat och gärna vill visa upp det, eller tror de att jag är en "snuskkärring"? Ja, det får man aldrig veta, men man kan ju alltid fundera. Tabletterna hjälper mig i alla fall - och det är huvudsaken. Om 10 dagar skall jag in och röntgas igen och då borde det ju kunna gå. Peppar, peppar

1 kommentar:

  1. Oj Ulla tänker verkligen på dej och att du ska behöva ha så ont oxå. Tur att det kom en läkare som skrev ut redia tabletter till dej.Jo revbenen sitter ju där bakom böstet, vet ju det av egen erfarenhet. Du har en härlig humor som lyser igenom här mitt i allt det onda. Ska berätta en lite "rolig,tokig" historia för dej här..(Jag var ju entuttad under 2 år innan jag fick en bit av magen uppflyttad till ett bröst.. ja ju har jag ju två magar. Äldsta barnbarnet Bella nu 5 år har varit med på hela resan och har hela tiden varit mycket intresserad av mina lösa silikonbröst som jag använde.. Nu har jag dem sparade så hon får "leka med dem". En gång hade hon dem som fotunderlägg på gunghästen när hon gungade. haha. Men nu i sommar har vi haft båda barnbarnen här (hela familjen bor sen ett år i Kina o åker tillbka 1 år till där) Vi hade fixat ett litet utekök till dem med kastruller o pannor o annat. En av grannarna kom o hälsade på (en mycket blyg man 68 år)... han hade sparat små små potatisar, röda Asterix, till dem som de skulle få ha att leka med i sitt kök. Så snällt.. Det blev uppskattat o de fick potatisen i var sin turkisk yoghurtburk med lock på.. En dag kommer en av de andra grannarna, Doris, förbi o vi står o pratar. Barnbarnen leker med varandra o ska göra något så jag råkar få hålla storasysters potatisburk.. Så jag berättar för Doris om att grannen sparat potatis till barnen, så lyfter jag på locket för att visa henne,, och där överst låg ett lösbröst i silikon... ;-))))) Gissa om det blev två stora gapflabb i byn här.. ojojoj vad vi skrattade. Tur det inte var den blyga grannmannen ialla fall som jag öppnade burken för, han hade nog rodnat då.. men skrattat hade han nog gjort, så jag ska berätta det för honom sen... Hopas jag kunde få dej att "le" lite.. Tänker på dej.. Många kramar från paddan Barbro

    SvaraRadera