onsdag 21 september 2011

Dags igen

Fick åka tillbakaa till lasarettet i lördags´kväll. Nytt slagg i benet och ny öppning. Tröstar mig med att det inte är så mpnga som fått åka ambulans från jaktstugan till sjukhuset. kom hem i går eftermiddag och i dag hade jag redan förärats med en massa hjälpmedel från kommunen.Svensk sjukvård är fantastisk när den funkar! Nästa vecka kommer LaH (lasarettsansluten hemtjänst hit) och ser till det och jsg börjar i morgon jobbsa på att benen skall bära egen - sen blir det röntgen av hjärta och förmodligen strålning av huvudet. Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Tjena kompis.

    Tänkte ringa någon kväll, men av någon anledning så är det alltid något som kommer emellan.

    Ska på KF i helgen, antar att du redan har hört om C L-F kupp mot CC.

    Ma höres å råkes.
    Kursarn

    SvaraRadera
  2. Ojoj ser ambulansen fara ner för den där branta backen ner till jaktstugan, eller minns jag helt fel ?? Ja sjukvården är fantastisk, det har jag oxå märkt, det finns många "änglar" där som är hjälpsamma på många sätt. Glömmer aldrig på IVA efter den stora operationen, på natten, mannen med det krulliga yviga håret som tassade runt mej och min blivande rumskompis som också gjort samma operation som jag. Han var som en ängel som gick med en liten ficklampa i munnen varje kvart för att läsa av alla värden på oss.. och jag frös så in i bomben, då kommer han med ett täcke, uppblåsbart plasttäcke som man sprutade in varm luft i... åå så ljuvligt varmt o gott.. ja inte blev han mindre ängel för det. Sen när jag hade kommit hem igen veckan därpå, ringde jag till IVA och frågade om det fanns en nattpersonal som såg ut så.. jodå det gjorde det, så jag bad sköterskan att hälsa till honom o tacka honom så mycket för hans omvårdnad när vi låg där.. Hörde att hon blev rörd, kanske de inte är så vana vid sånt, jag vet inte, men jag hoppas de ofta får sådana samtal. Tänker på dej och hoppas det ska lugna ner sej nu för dej. Många kramar från Barbro o Tommy o Valsa.!!

    SvaraRadera