måndag 12 september 2011

Nu måste jag väl ta mig i kragen

Det har varit en lång och tråkig sommar. Svamparna blir bara fler och fler i skogen och jag kan inte göra något åt det. Har haft svårt att gå och balansen har ju inte varit den bästa. Men nu börjar det röra på sig igen. De ska tydlen försöka strålbehandla den metastas som skaver på balansnerven. Men det är en lång väg dit. Först skall de göra ett tandavtryck som ska kunna skruvas fast så att jag ej kan röra huvudet under behandlingen - för man måste tydligen vara helt stilla. Och om jag känner mig rätt så är detta inte lätt att genomföra. Skiktröntgen i tunnel och tandavtryck är något av det värsta jag vet. Vi får väl se hur det går. Klarade ju "tunneln". Blir väl nästa vecka för veckan efter skall jag påbörja behandlingen. Återkommer senare

2 kommentarer:

  1. Skiktröntgen i tunnel och tandavtryck är bland det mest otäcka jag också vet - och då har jag inte varit i närheten av de plågor som drabbat dig. Inte för att jag tror att jag kan ge dig några goda råd, men mig hjälpte det något lite att försöka koncentrera mig på att andas med magen. Lustbetonat är det inte och ett herrans liv är det också. Låter som om man var ombord på en dunkande fiskebåt.

    Hoppas hur som helst att det ska gå vägen och att du äntligen får hjälp som "hjälper".

    Gruffa instämmer.

    SvaraRadera
  2. Hej Ulla.. har tittat o tittat efter avtryck av dej här på bloggen, blev så glad när jag ser du skrivit igen. Det låter hemskt att sitta fast med tänderna under behandlingen, men du kanske får tillåtelse att vicka på tårna för att föra tankarna till något annat. (tandavtryck är ju inte heller roliga att ge)
    Tänker på dej..! Ja har vimmlar det av svamp i skogen oxå... Tog en runda igår och fyllde snabbt en 10 liters korg, fick än en gång lämna svamparna kvar i skogen. När stormen har bedarrat här (blåser inte så mycket just hos oss).. så ska jag bestämma träff med de gula igen. Valsa o Tommy hälsar oxå. Kramizar paddan

    SvaraRadera