måndag 9 augusti 2010

4 augusti

kl 04.00 tog de vita över de svarta demonerna. Konstigt nog var det samma dag som kräftpremiären var. Härligt, jag kunde följa med ut på sjön och ro. Har fått lite muskler tillbaka. Känns skönt. Benen är fortfarande som spagettiklumpar - men jag jobbar på det.

de första två dagarna av kräftfiske var ganska besvärliga. Ner i båten var inget probelm att komma - men upp! Lade fören under bryggan så att det skulle bli lite stadigare, fick krypa upp, rulla halvvägs och försöka få ena knät i bryggan och så reste Thord mig. Även om jag inte väger så mycket så blir det tungt. Den 6 aug kl 03.00 kom jag på en geniall lösning. Lilla blåa pallen! Den kunde jag ju sitta på. Då blev det inte så tungt för Thord. Det funkade! Så vad gör man utan sin blåa pall och rosa keps?
Skönt var det att i alla fall få jobba lite med kroppen under några dagar - men det kanske man inte får avslöja...försäkringskassan?

2 kommentarer:

  1. Anna Wilhelmsson9 augusti 2010 kl. 09:24

    Hur gick det med kräftorna, fick ni några? Vi åt upp de sista jag hade i frysen förra veckan, jag inte jag förstås, jag åt jättegoda räkor. Vi hörs imorgon! /Anna W

    SvaraRadera
  2. Har kikat in här i några dagar o det varit så tomt.. funderade om det var de svarta eller kräftorna.. Så roligt o läsa dina rader igen och din goa humor..!! Ja visst är blå pallar o rosa kepsar bra.. OCH HUMOR..!! kramiz

    SvaraRadera