onsdag 18 augusti 2010

Har varit mycket ett tag och mer blir det

Kom hem i måndags efter en intensiv helg i Åtvidaberg. Besök från Blekinge, syster, hennes dotter och dotterdotter. Fick alltså hjälp med kräftfiske, var på div gårdsbutiker och sov nästan hela måndagen.

Ja du Barbro - grisar gillar svamp och är det inte avverkning så är det grisar. Trist. Skickade ut syrran och co skogen, men det är ju inte lätt att hitta ställena trots min eminenta förklaring när man inte varit i de skogarna förr. Själv stod jag vid vägkanten och försökte med hög stämma lotsa dem rätt.

Har man som jag bott i skogen under svampsäsongerna - så kan jag utan överdrift säga att det är tortyr att inte kunna vara där

Idag är det dags för en ny behandling - tror jag. Har ätit penicillin i 9 dagar nu för en infektion i armhålan. Så detär inte säkert det blir någon behandling. Men jag återkommer

1 kommentar:

  1. Ja Ulla jag förstår dej så väl att det är tortyr att stå vid vägkanten. Här regnar det störtskurar o solen skiner o sen störtskurar.. så det gillar nog svamparna. Ser fram mot om det kan bli ett svart trumpetår i år.. för det har jag ett fint ställe.. om nu inte svinen får för sej att smaka på dem oxå, för då är det väl kört där oxå.
    Undrar om du fick din behandling idag??? Jag fick sådana problem med urinvägsinfektioner hela tiden när jag fick mitt cellgift, och då var jag ju tvungen att ha antibiotika för det. (fick reda på sen att den del får de infektionerna av cellgifterna,, jag har ju haft såna infektioner många gånger innan under hela mitt liv, så kanske jag var extra känslig, vet ej) Men jag fick mina behandlingar av cellgifter ialla fall. Ibland hade jag så lite vita blodkroppar(tror jag att det var).. så min kropp tålde inte full dos utan klarade bara ½ dos. Men jag behövde aldrig vänta utan fick var 3:de vecka.
    Tänker på dej o hoppas denna omgång går bra så du slipper bli för utslagen.
    Kramizar Barbro

    SvaraRadera