söndag 1 augusti 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Åkte ner till stugan dagen efter cellgiftsbehandlingen. Hade med "barnflicka" till hundarna. Vi skulle åka på bondens marknad på lördag och förbereda inför kräftfisket. Totalbombad. Sov ca 20 timmar om dygnet fr o m torsdag natt t o m i natt. Ont i magen. Varig i ögonen, munsår, helt utslagen. Hemfärd i går i stället. Nu är kl 4.00 på söndagsmorgonen och magvärken har gått över. Peppar, peppar. Hoppas det går över nu. Nu är jag på jakt efter en motionscykel, så att jag kan få lite kraft kvar i benen.

Barbro, du pratar hela tiden om hallonsaft. I torsdags morse mådde jag väldigt illa och fick något i näsan som påminde om skarp hallonsaft. Åt visserligen några "hallonbåtar" på kvällen innan (har blivit fruktansvärt godissugen) men visst är det lustigt.!
Nu tänker vi framåt. Kräftpremiär på onsdag. Och i morgon får jag minska mitt kortison med två tabletter om dagen - de' ni!

2 kommentarer:

  1. Barbro Nordqvist2 augusti 2010 kl. 21:48

    Ja du vet Ulla, mitt rävagift (cellgifterna) var knallrött till färgen och det kallade vi därför för hallonsaft, att jag fick hallonsaft.. Sen kissade man tom rött den första dan.. Därför tjatar jag om min hallonsaft..hihi.. Men du man får så mycket konstiga smaker i munnen och känner konstiga lukter eller rättare sagt att saker luktar konstigt eller äckligt,, både på sånt man äter o inte äter.. Kaffet smakade pest o för mej tex, straxt efter behandlingarna.. men kan vara supergott för andra.. så det är hur olika som helst med allt. Att du är godissugen tror jag kan ha med korticonet också.. kanske du får mer matlust de dagar det smakar som vanligt. Första dagarna efter behandlingarna tuggar du säkert avigt. Att du tappar orken... ja det gör man, du vet de knockar kroppen "lite"..Gör vad du orkar, men ansträng dej inte.. och vila och sov allt du behöver, för det behöver du o din kropp. På onsdag hoppas jag att du mår bättre igen.. vila dej nu tills det är dax för kräftpremiären.. Skönt att du får minska på korticonet. Styrkekramar Barbro

    SvaraRadera
  2. Det är tur att du är en riktig fighter ulla.
    Har valparna lämnat boet ännu?. Såg på bilderna. Vilka goknölar.
    Märks det någon skillnad på en gg när du minskar på korticonet?
    bästa hälsningar

    Lena

    SvaraRadera