fredag 3 december 2010

Tredje gången gillt

I förrgår ringde läkaren från akuten och gav mig en ny sorts pencillin för armen. Den här gången var färgen lila och man är tvungen att svälja den med ett stort glas vatten, för spricker kapseln i halsen kan man skada matstrupen var förhållningsordern. Peppar, peppar, det har i alla fall gått bra så här långt. Det mesta ordnar sig om man är lydig (fast det gäller kanske inte mig?). Odlingen gav i alla fall till svar att jag skulle ha denna sort. Hoppas det hjälper.

För övrigt är det jobbigt att vänta på ny skiktröntgen. Skulle ju inte vara kul om metastaserna i huvudet vuxit. Men jag är lite misstänksam för tillfället!

Har börjat med "gifttabletterna" igen och kortisonet gör att jag vaknar lite väl tidigt. Men det är världsliga ting!

1 kommentar:

  1. Ojoj.. lila tabletter som är så starka. Förstår om du använder ett stort glas o sväljer dem snabbt.
    Här blev det ingen jakt heller för gubarna i Kosta. Tommy har stått på julmarknad i dag och ska stå i morgon också.. Han står med alla de uppstoppade djuren som man kan krocka med, det är älgskadefondsföreningen som han informerar om. Påpälsad var han men kallt om fötterna för honom. Kram paddan

    SvaraRadera