lördag 27 november 2010

Ny skiktröntgen

Fick tid redan 8 dec för att göra ny röntgen på huvudet. Idag har vi varit ute och gått trots 8 graders kyla. Var skönt! Mina ben skakar inte så mycket för tillfället, tror det beror på att jag inte äter gifttabletterna för tillfället. Har nämligen fått en dunderkur av penicillin för bölden. Skall börja om med tabletterna nästa vecka. Dagen har bestått av matlagning: gulaschsoppa (stark) och lammfärsbullar. Varför då? Ingen jakt denna helg - 20-40 cm snö och 8-10 grader kallt. Inget väder för hundar! Och inget väder för jägare som står på pass!

1 kommentar:

  1. Ska börja redan nu o hålla tummar o tår för dej den 8 dec.
    Ja gulaschsoppa måste jag också göra en dag.. o just stark ska de ju vara.. Sambal Oelek (hur det nu uttalas) brukar jag använda på till soppor o mycket annat.. lika så kryddan utanför dörren Libbsticka (när det finns blad förstås, istället för buljong,, supergod är den ocskå, fast stark). Har tom lärt barnbarnet Bella, så när hon är här så ber jag henne hämta ett blad till mej och hon vet precis vad hon ska plocka. Vi har fått minst 25 cm snö.. Kram paddan

    SvaraRadera