fredag 21 januari 2011

Hur skulle man klara sig utan en karl?

Ja, det har jag ju inte sagt så ofta. Bra kvinna reder sig själv.

Att bo på landet utan möjlighet att köra bil, inte kunna inhandla det nödvändigaste, skulle aldrig gå om man inte var två. Thord får skjutsa mig hit och dit, till vårdcentralen, mataffären...ja, överallt. Städning är inte att tänka på, efter att ha torkat köksgolvet får jag vila ett tag. Däremot att laga mat det är jag fortfarande bra på.

Nä, sälja huset hade man nog fått gjort och fått sälja eller ge bort alla djuren. Huvaligen!

1 kommentar:

  1. Ja våra gubar är goa att ha.. och skönt när man blir "bortskämd" av dem när man behöver det. Jag vet tyvärr flera stycken som vi stora svårigheter vid sjukdommar, inte fått dne minsta hjälpa av sina gubar... Du får skämma bort Thord tillbaka med extra go mat som han o du gillar. Kram Barbro

    SvaraRadera