onsdag 12 januari 2011

Läkarbesök

Sköterskorna ville gå hem, men fick stanna tills läkaren och jag pratat färdigt. Fantastisk vård och omsorg är det på lungmedicin i Linköping. Vad som avhandlades? Jo i första hand min vinglighet. De tror att balanssinnet i lilla hjärnan är lite skadad av metastasen (elakingen). Har kommit fram till att det kan jag ju leva med. Skall nu försöka få lite muskler på benen igen så att jag kan börja arbeta halvtid från slutet av februari. Inga tumörer eller metastaser har vuxit. När jag kommer till jobbet igen så får jag väl ha en sådan här skylt runt halsen eller skall det stå något annat på den? Och så ska jag försöka vända på dygnet igen. Är kortisonets fel att jag kliver upp mitt i natten. Det är svårt att jobba nattskift på ett bibliotek.

5 kommentarer:

  1. Men det var ju bra besked, ja inte vingligheten utan att metastaserna inte vuxit. Synd att du inte kan ta nattskift på bibblan;-)
    Kram från Maria F

    SvaraRadera
  2. Varför inte nattskift? Jag läser ibland ut mina böcker på natten och då vore det toppen med nattöppet... ;) Måste välan även hända studenterna i Linköping...
    Skönt att höra att du får bra besked och bemötande på sjuk-i-huset.
    Kramar Sussi

    SvaraRadera
  3. Hallå..
    Ja varför inte nattskift.. men kanske lite ensamt just vid vargtimmen. Vargtimmen kallas ju den tid före gryningen som infaller ungefär 03.00 - 05.00 och då kroppens aktivitet ska vara som lägst, men kanske blir tvärtom men kortisonet verkan. (vet ju själv vilka konstiga ofrivilliga spasmer jag fick av kortisonet, helmysko)Skämt åsido, gillar din humor med förklarande text på jobbet, men kommer inte på någon bra text, i skrivande stund.
    Gläds med dej att metastaserna inte vuxit och att du personalen förklarar o tar tid med dej.
    Kram paddan Barbro

    SvaraRadera
  4. Skriver som en kratta ser jag när jag läste nu igen.. hoppas du förstår fast fel ord /men ska vara MED kortisonet/ och ordet DU....
    Inte värt att förklara mera, började göra det och såg hur otroligt tokigt det blev.. Kram paddan

    SvaraRadera
  5. Härligt! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera