tisdag 8 mars 2011

Jaha nu har det varit läkarbesök igen

De skyller min vinglighet framför allt på att jag äter kortison. Ska återigen försöka trappa ner dosen. Hittills har det väl gått bra.

När jag var på på US fick jag åter igen en ny läkare. Talade om att jag inte gillade det. Fick då repliken: "Ja men, snart har du ju träffat alla här och det är inte alla som fått..." Kul replik som lättade på stämningen!

Ska om en månad göra en ny skiktröntgen av huvudet och ska också få hjälp med balansövningar av en sjukgymnast.

I mitt senaste läkarintyg framgår det i klartext att "sådana som jag" inte brukar gå tillbaka till arbetet. Men det ska vi nog bli två om. Bara vingligheten försvinner och benstyrkan kommer åter!

Nu börjar resekatalogerna komma. Man blir så sugen! Nu är det snart ett år sedan vi började planera vår medelhavskryssning. Man får vänta och se vad som händer!

1 kommentar:

  1. Hej Ursula,Paula här ,du vet hon som var med på Christinas fest...Boka resa och vingla iväg på en kryssning..!!!Bara att njuta av varma vindar och gotta sig i ett annat land är ju värt mycket...Kanske ses vi nåt fram i vårdagarna hos Tanten på hörnet i Vikingstad...
    Hälsa gubben så mycket
    kramar Paula

    SvaraRadera