lördag 4 juni 2011

Medicinen är guld värd

I dag var jag och strålades igen. Varje dag utom helgdagar. Ganska jobbig behandling, igår sov jag säkert sammanlagt 16-18 timmar (inte sammanhängande dock).

Under tiden som jag var på strålbehndling hämtade Thord min beställda medicin. 30 doser (1/dag) av Fragmin i sprutform för behandling av proppar. Fick kvittot av honom och där kan man läsa att de 30 dagarna kostade 1192:-. Jo ni ser rätt och jag hade inget frikort längre. Ska man trösta sig med att nu är det inte så lång tid kvar tills jag får ett nytt frikort?

2 kommentarer:

  1. Barbro Nordqvist13 juni 2011 kl. 10:53

    Ja medicinen är guld värd. Min medicin kostar 3500 kr för 90 dagar..!! och ska ätas i 5-7 år. Nu sist när jag hämtade ut min medicin så har väl lisensen för läkemedelsföretaget gått ut så det är fritt fram för andra läkemedelsföretag att göra "plaggiat" och då ska ju apoteket ta den billigaste. Döm om min förvåning när min medicin inte skulle kosta mer än 150 kr för 90 dagar!!!.. Men du har tur sa expiditen å apoteket, det är fel på vår data idag så du får den för 3500 kr..!! Ja vad ska man tro. Skulle jag ha den dyra fick jag betala mellanskillnaden själv... ja man undrar ju om den billiga är lika effektiv som den dyra. Visst blir man förvirrad för mindre. Kram paddan

    SvaraRadera
  2. Följer din blogg. Tycker att det är fantastiskt med att du med sån härlig humor låter oss få följa med dig i din sjukdom. Har inte skrivit något innan då jag tycker det är så svårt att veta vad man skall säga. Tycker bara återigen att du är fantastisk. Hoppas vi ses när du är och tränar rodd på sjön så vi kan vinka till varandra. Tänker på dig.

    Grannarna i fd sjöstugan nu snippen

    Lotta & Lasse

    SvaraRadera