torsdag 29 juli 2010

Kortisonknapraren

I går var jag inne för en ny behandling. Sköterskan som stack mig, var så duktig så att jag troligen slipper ett nytt stort blåmärke i armen. Det tackar vi för. Träffade överläkaren som gav mig tillåtelse att trappa ner på kortisonkuren. Tänk - om några veckor så slipper man kanske se ut som en gummiboll i ansiktet och magens omfång kanske blir nästan normal. Du goda tanke!

Hon kunde inte heller se att tumörerna hade spridit sig - men peppar, peppar man får vänta på domen efter nästa behandling då skiktröntgen skall tas.

Före behandingen var jag ganska deppad. Benen är som spagetti, svårt att gå, ingen kondition m m. Men det ska vi fixa med hjälp av sjukgymnast.
Nu är det bara några dagar kvar tills kräftpremiären, då skal jag ro så att åtminstone armarna får lite motstånd. Vi hörs!

6 kommentarer:

  1. Roligt att höra Ursula - Du är verkligen av starkt virke! Kram Magdalena

    SvaraRadera
  2. All lycka Ursula! /Charlie

    SvaraRadera
  3. Tänker på dej ofta!

    Varma värmlandshälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  4. Motion och kräftor låter jättebra.

    SvaraRadera
  5. Barbro Nordqvist30 juli 2010 kl. 20:16

    Ja Sjukgympa o rodd o kräftor det gör gott både för kropp o själ. Så skönt att de kan sticka dej bra. Jag höllt ju på så länge med hallonsaften och sen den flädersaften (Herceptin)..att de opererade in en porta-cath mellan hals o bröst.. Det var toppen och bra, De kan bara sticka i en av mina armar. Du vet humöret går upp o ner.. ibland kan de va bra att öppna bilrutan när man åker bil själv o skrika så högt man kan (ja kanske inte mitt inne i Linköping, men ute på landsvägen nånstans).. Det är lättare sagt än gjort ska jag säga som har provat.. det blev som ett litet pip... men rensar bra. Kramizar Barbro

    SvaraRadera
  6. Heja på starka Ursula, kräftor är fina grejer det!
    Stora kramar från Maria F

    SvaraRadera