tisdag 26 oktober 2010

Dags för en liten rapport

Nu har jag äntligen fått träffa en läkare. Hade med mig en lång lista på frågor till henne. Det som slår mig varje gång jag är på lungmedicin är den totala bristen på stress (i verkligheten är det naturligtvis inte så) men de tar sig tid med mig och verkar inte ha något schema att följa. Röntgen visade inte några nyheter och vi beslutade tillsammans att jag skulle börja bli en pillerknaprare. En tablett om dagen ger i tre fjärdedelar av fallen akneliknande utslag i framför allt ansiktet. Hon skrev ut antibiotika som motvikt. Tabletten ger också magproblem hos en tredjedel. Men hjälper pillret, så är det andra världsliga problem. Har man stått ut med att se ut som en luftballong i ansiktet så kan man väl se ut som en krater i ansiktet ett tag. Fick också höra att tre av mina metastaser i huvudet var borta.

Nä, nu är det slut på sjukdomsbeskrivingen. Skall åka bort en sväng i helgen, så jag väntar nog med tabletterna tills jag kommer hem.
PS skall idag försöka ringa min "coach" på försäkringskassan. Återkommer.....

5 kommentarer:

  1. Härligt.

    See you.

    Kursarn

    SvaraRadera
  2. Låter härligt. Ha det nu trevligt i helgen. På måndag ska jag in med Finna sen hör jag av mig.

    SvaraRadera
  3. Instämmer Härligt att 3 rackare är borta..!!
    Vilken himla go humor nu har med dina jämförelser.. ;-)
    Ha en riktigt go o mysig helg..
    Kram paddan

    SvaraRadera
  4. Yeees vad härligt med tre minus!!!!!!!!!!!! Fyrtiotvåtusenfemhundrasextioåtta JÄTTEKRAMAR!

    SvaraRadera