måndag 4 oktober 2010

Ja, mycket skall man vara med om...














Eftersom jag tar sprutor varje dag (mot proppar) som innehåller waran, så blöder jag mycket lätt. Slog i benet utanför kamratens hus och blodet kom. Inga plåster! Tur att vi fortfarande har affär i Vikingstad. Vi var nämligen på väg till Linköping. Thord kom med ett paket plåster och jag satte ett på blödningen. Tyckte det var konstigt att plåstret hade blå kant på ena sidan. När jag hade bytt plåster några ggr upptäckte jag en bruksanvisning i kartongen - håll i den blå sidan och dra av!
Helt fantastiskt att man ska behöva ha hjälp när man ska sätta på ett plåster. eller är jag för gammal? Medges att jag tyckte det såg en aning fånigt ut med ett blått parti på benet. Tur var väl att jag inte skulle på en finare fest med färg på kläder som absolut inte skulle matcha plåstrets färg. Ha ha.

1 kommentar:

  1. Det ser ju ut att vara rejäla plåster.. är det speciella i Vikingstads affären??? Ser ju ut som gladpack också.. (kanske vore en idee att ha en blå balklänning i garderoben) hihi.

    SvaraRadera