måndag 6 september 2010

Vi har haft semester några dagar

Har varit i stugan och fångat lite kräftor.Kan numera "nästan" ta mig upp ur båten själv! Inte dåligt. Enhandsfattning räcker. Har också tillsammans med mina gåstavar gett mig ut i skogen. Massor av svamp. Första dagen trillade jag bara två ggr men sedan har det gått bra. Ja, jag gick ju inte särskilt djupt in i skogarna - men i alla fall är jag lycklig över att jag kan komma ut lite. Kortisontabletterna har blivit färre, är nere på 4 om dagen och nästa vecka skall jag prova 3. Underbart! Mådde lite illa igår men tänker - vad skönt att slippa vara illamående hela tiden, som vissa är! Tänka positivt - då går allt bättre!

2 kommentarer:

  1. Låter härligt.
    Ju fortare du kan bli av med Kortisonet desto bättre.
    Jag åt skiten i över 2 år, men fick sluta nu i juli.
    Det ska bli spännnande att se hur Virus utvecklar sig, han är riktigt fin idag men kommer säkert att bli ännu bättre.

    Vi höres
    Kursarn Mats

    SvaraRadera
  2. Gläds med dej Ulla att du kommer ut i svampskogen igen..!!! Så duktig o påhittig du e.. klart att stavarna hjälper dej o stöttar dej. Härligt när du hittar gulingarna.!!! Har du hittat några svaringar också?? Svart trumpetsvamp.. den är klar här nere, men en liten frostnypning i förra veckan gjorde dem lite ledsna i kanten, så jag får ge upp dem i år. Skönt att du får trappa ner på kortisonet, då man blir så felspidad av dem. Kramizar paddan Barbro

    SvaraRadera