tisdag 28 september 2010

Sista och första


I morgon bär det av till stugan. Det är sista gången för i år som vi kan lägga kräftburarna. Om vädret inte blir för kallt så går det ju att lägga nät - och då kan jag ro.
På fredag får hundarna vara lösa och jaga för första gången sedan februari. Konditionen efter den varma sommaren är väl liksom min inte på topp, så de sover säkert ovaggade den natten.
Själv kan jag ju ännu inte hålla i en bössa och tror att det också blir för jobbigt att vara hundförare, så jag får väl förlika mig med att hälsa på jägarna och kanske leka husmor vid lunchdags. Hur kul är det på en skala från 1-10? Men jägarna tycker säkert att det blir bra.

1 kommentar:

  1. Hej Ulla.. Jag har inte varit inne på datan på några dagar.. Har suttit fast innuti mitt lilla hus och trätt o trätt.. jaja.. ska förklara, jag har suttit inuti min stora vävstol och dragit varptrådarna genom skeden mm och läst i böcker o funderat, men tro det eller ej jag har fått ihop vävstolen igen och nu med denna stora vävstol på 160 cm vävbredd så säger det bara swich swich swich istället för dunka dunka dunak.. haha. Själv är jag jaktänka denna vecka. Hoppas att du kunde få lite kul när gubarna kom in o rapporterade om jakten. Men jag förstår att där bland grytorna ville du ju inte vara utan ute i skogen så klart. Kram paddan

    SvaraRadera