onsdag 3 november 2010

Bra väder

lovar man. Så jag åker till stugan i dag och försöker att vandra lite i skogen. Är nu innne på andra dagen med mina nya piller. Har inte märkt någon biverkning än. Peppar, peppar. Får hoppas att jag slipper ta några motmedciner. Något nytt jag lärt mig? Jo, beställ alltid din medicin innan du åker till det s k apoteket. Onödig resa för de har ju inte medicin på lager numera. Däremot kan du köpa en massa konstiga ansiktslyftande salvor och sockerfritt godis och... Jag blir förbannad bara jag hör ordet apotek nu för tiden.

1 kommentar:

  1. Det finns ju apotek lite varstans som du säger.. Inne på Maxi finns det här, jag gick in där o bad att få hämta mina antihormontabletter Arimidex.. 90 dagar kostar 3500 kr... så man vill ju ha dem på frikort när det går. Nähä de hade inte sådana hemma, de skulle beställa men jag skulle få dem innan frikortet gick ut lovad de. Jag hade tabletter kvar hemma så det var inte akut.. Gick in där igen efter ca en vecka för att hämta ut dem. Då var de slut hos tillverkaren???? sa de.. och så ringde hon runt hit o dit och hittade ett paket någonstans, var vet jag inte så det skulle komma några dagar senare. Nästa gång vi handlade var jag där o frågade jo då hade de kommit, men nu kunde de inte lägga in det hela i datan som noll kr. för frikortstiden var passerad. Men de hade ju sagt att det inte skulle kosta, för jag var ju i tid från början. Jodå jag fick efter en lång väntan där mina tabletter utan att behöva betala... men de kunde inte få in det i kassa, men jag slapp stå o vänta. Undrar hur det gick för dem? Vi har ju 2,5 mil enkel resa, så det är nog bra att ta reda på om medicinerna finns innan man åker. Ja en massa konstigt har de på alla apotek nu, med den massa reklam..

    SvaraRadera