onsdag 24 november 2010

Ja -nu är man dränerad också

I går sprack min 6:e böld i armhålan. Till akuten och få dräneringsrör isatt. Mycket ska man vara med om. Har en känsla av att det borde räcka nu för min del. Ökade också dosen från tre till åtta kortisontabletter om dagen Har fått lov om en ny skiktröntgen av huvudet. Vinglar fortfarande. Bakade saffranbiscotti (finns recept på min vanliga sida under fliken recept) åt personalen på lungmedicin. Det är de värda!
För övrigt anser jag att vintern skall förbjudas å det snaraste. Kan inte vara mänskligt att utsättas för detta väder varje år!

2 kommentarer:

  1. Vår dotter med man o barnbarn är i Kina på ett år(hoppas det inte blir längre, fullt tillräckligt länge för oss ialla fall) Du pratade ju o apoteken här i Sverige tidigare, nu kommenterar jag här vad vår dotter skriver i sin blogg. Hon är ute efter en ansiktskräm, huden blir så torr där borta i Kina. Så här skriver hon...."Så, jag gjorde ett nytt försök i att få tag på just den krämen, men killen inne på just detta apotek förstod inte det minsta av vad jag menade när jag genom charader försökte visa honom att jag ville ha något för utslagen i ansiktet :) Här nere kryllar det av apotek, finns på varje gata, ibland ligger dom vägg i vägg. Nackdelen med att det finns så många är att dom inte har samma sortiment, dom tar bara in lite utvalda produkter och mediciner så när man ska köpa något får man ibland åka runt till hur många apotek som helst! Hoppas det inte blir likadant hemma i Sverige nu när apoteken blir allt mer privata även där. "

    Ajajaj.. ska du ha bölder också.. Mmm ska kolla in det där receptet på saffranbiscotti... Är bara lite rädd att det kan dröja innan de blir bakade. Var o handlade i går och tänkte vid kryddorna att jag ska köpa saffran oxå så jag har det hemma tills det är dax för lussekatterna, men icke sa Nicke.. hade jag nån saffran med mej hem. Tyvärr var tanken redan glömd så fort den var tänkt.. så funkar det här. Önskar en mysig första advent. Kram paddan

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera