måndag 1 november 2010

Coachen

Nu har jag talat med coachen på försäkringskassan. När jag väl hade försökt fått tag på henne några ggr så ringde hon upp. Vi hade ett väldigt trevligt samtal som ledde till intet. Nej förresten, jag skall ringa upp henne när jag är hos läkaren nästa gång.

Är det någon mer där ute som hatar omställningen till vintertid? Klockan är nu enligt den nya tideräkningen 04.00 - enligt min 05.00. Det hänger inte ihop och det brukar ta några veckor innan mitt inbyggda tidsbegrepp ändrar sig. Hur kul är det att vakna kl 03.30 när man i själva verket vet att kl är 04.30?

4 kommentarer:

  1. Det är omställningen som är pest! Vare sig det är på våren eller hösten. Har aldrig fattat nyttan av det heller. De få solljusminuter vi får på morgonen på hösten är ju ändå snart uppätna av mörkret. Och hur är det för
    de stackars tamdjuren som har ännu mindre talan än vi?

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med dig, förstår inte alls meningen med detta. Min kropp protesterar mer och mer för varje år. Avskaffa detta snarast! De stackars djuren tänkte jag inte ens på

    SvaraRadera
  3. Nej, vilken okristlig tid o vakna på... men du går väl inte upp då?? hoppas det går att somna om. Denna gången har det dock inte hjälpt med att tiden vrids tillbaka, jag försover mej ändå.. konstigt.!!

    SvaraRadera
  4. Tyvärr förhåller det sig på detta sätt
    Klarvaken! Upp och hoppa! Sätt på kaffet!

    SvaraRadera