tisdag 6 juli 2010

Hår är världsligt!

När jag strålade huvudet tyckte jag det var konstigt att jag inte tappade håret. Sköterskorna sa lugn - det gör du efter sista behandligen. Och mycket riktigt, dagen efter började det falla. Sedan tilltog det vid cellgiftsbehandlingen. Men min kamrat Christina och jag hade redan förberett. Vi åkte till Åhlens och köpte en rosa keps. den följer mig nu. det är inte så lätt att få tag på kepsar utan bygel - men vi lyckades. Har fotfarande kvar lite hår. Och som sagt det kommer nya strån.

1 kommentar:

  1. Ja Ulla håret är världsligt.
    Själv rakade jag av mej mitt hår innan jag började tappa de stora tussarna.. Sen gick jag som jag var med lite kort hår här o där utan nåt på huvudet.. målade mej lite mera och skaffade långa örhängen.. så paddan (jag) syntes lite mera... om nån tittade på mej när vi gick o handlade tex.. så log jag stort till personen.. och oftast fick jag ett leende tillbaka... o så var det med det. Fick en peruk, men använde den bara när jag åkte därifrån, och provade den om någon ville se hur jag såg ut, men det var inte jag, när jag hade peruken. keps är ju jättebra tips, tänkte jag nog aldrig på, framförallt så här i varm o solig sommar, då skuggar den ju lite också. Vet att det finns fina sharlar som en del använder. Man ska vara som man känner sej mest bekväm i själv.. inte vad andra tycker. Styrkekramar till dej paddan Barbro/Valsas matte.

    SvaraRadera