söndag 18 juli 2010

Mat

Nu har jag alltså kommit till det stadiet då maten växer i munnen. I den förträffliga lilla broschyren om cancer som jag fick, står det ungefär så här. Skit i den maten och ät något som du verkligen gillar.
Iväg till affären och köpte kammusslor, räkor, tigerräkor (ekologiska naturligtvis). Kostade naturligtvis massor - men gott blev det. Dagen efter Crepes med Creme Fraiche och räkor. Sedan ugnsbakad gädda med pepparrotssås. Undrar när gälarna skall växa ut? OK, idag blev det omelett med kassler till lunch - det gick också ner

1 kommentar:

  1. Dagarna närmast efter cellgiftbehandlingarna eller rävagiftet eller hallonsaften som vi kallade den (mitt rävagift var knallrött och man kissade rött efteråt sen, jag funderade på varför det var så illrött, det gick ju direkt ut igen, färgen alltså..)jo dagarna närmast efter behandlingen smakade maten jättekonstigt.. tom kaffet kunde smaka blä.. sen blev det bättre o bättre igen. Skulle det vara så att du drabbas av att må illa, så slå på stora trumman o be om medicin för det, för det finns hjälp för det också. Ja överhuvudtaget be om den hjälp du behöver och ta emot det utan dåligt samvete. Som en tjej där på onkologen sa til mej, när jag tackade henne för att hon hjälpte mej med nåt: Det är mitt jobb att hjälpa dej.. (men klart visa sin tacksamhet med att säga tack ville jag ju så klart säga till henne)... mmm vilken måltid.. ja inte musslornaa men det andra.. Skulle du vara förstjust i vinbärssnäckor så säg till... vi har många stora fina här.. andra har varit o hämtat såna här, de som äter dem alltså.
    Kramizar från oss i söder Barbro, Valsas matte o husse..

    SvaraRadera