tisdag 6 juli 2010

Så blev det dags

med cytostatiken eller cellgifter i folks vanliga mun. I väg till universitetsjukhuset, in i behandlingsrummmet, som består av en massa stationer. Där sitter vi några stycken med var sitt dropp. Kaffe finns, veckotidningar finns, själv har jag med mig Unni Lundells senaste deckare och en hög med korsordstidingar. Behandlingen tog ca 1 timme och vi som var där hade trevliga samtal.

Efteråt fick jag en mapp som förklarade biverkningar, gav tel nr till avdelningen, kurator m m. Helt suveränt!

Fick förebyggande medicin för att inte må illa. Det gjorde jag inte.

1 kommentar:

  1. Hej Ulla.. när jag läser nu detta, kom jag på att Loka med citron drack jag alltid därinne samtidigt som jag fick cellgiftsbehandlingen.. Har inte druckit Loka sen dess, vi gör eget bubbelvatten hemma(Padderydsbubbel), och för nån vecka sen smakade jag Loka/citron.. men si det gick inte att dricka.. smakade blä.. så där satt tydligen smaken kvar i huvudet, sen man var inne på behandlingarna. Kramizar Barbro

    SvaraRadera